en helt perfekt eftermiddag...

När killarna kom hem från jobb/dagis möttes jag av en glad liten kille - även fast han såg helt förstörd ut i ansiktet... Han hade varit ute med dom stora killarna på dagis, men hade ingen hjälm där idag, och råkade snubbla. En till liten bula och skrapsår på näsan. Hua! Men han verkar inte ha ont nu iallafall.

Vi åt middag alla tre tillsammans, sen måsta Mattias iväg och göra ett el-jobb.

Jag frågade om Elias ville bada. Då blir han helt lyrisk och springer till badrummet och skriker "baa baa"! Gullunge. Och efter badet såg skrapsåret på näsan inte så illa ut längre. Bara lite torrt, men efter insmörjning så hoppas jag att det ska läka bra under natten!

Lilleman var jättetrött och gosig ikväll. Inte så konstig när han bara sover en gång/dag då det är dagis... Vi låg i soffan framför Bollibompa och myste. I hela 45 minuter var han helt avslappnad, men ändå lite småbusig och fnissig med mig i soffan. Vid 7-tiden blev han dock fööör trött. Perfekt tid, vi brukar försöka lägga honom kl. 19:00.

Nu har jag lite egentid innan Mattias kommer hem. Sofias änglar, fika och tända ljus blir en perfekt avslutning på en riktigt mysig eftermiddag :-)

Imorgon väntar jobb mellan 06:00 och 13:00, härligt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0