en görhärlig förmiddag ute...

Härlig förmiddag! En promenad och lite ute-fix på framsidan. Sopat grus, tagit bort granris/löv från rabatten och hämtat hem björkris som nu välkomnar i en kruka vid dörren.

Sen satte vi oss mot husväggen och solade. Så härligt!

Men rabatten... Ja, den behöver sig en make-over. Får se vad det blir. Allra helst skulle jag vilja lägga trätrall under köksfönstret så det blir som en uteplats. Ska höra med HB vad som är tillåtet :-)

En annan sak jag vill ha är en rumsavdelare. På så sätt kan vi dölja skrivbordet där datorn står. En liten kontorshörna! Ska fråga pappa om han har lust att snickra lite, eller iallafall fixa material så jag kan göra't själv.

Nu ska jag diska och sedan börja med maten. Idag blir det kantarell-lasagnette!

Tog nyss en kopp kaffe, dagens första, och det var behövligt. Känner hur energin börjar komma nu :-}



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0