blir alltid på så dåligt humör

Godmorgon! Eller ja... Någon "god morgon" blir det aldrig för mig när jag unnar mig sovmorgon.

För det första är jag dubbelt så trött när jag vaknar. Tröttare än när klockan ringer 04:00 eller 05:00 och jobbet kallar. För det andra blir jag fruktansvärt arg och förbannad när klockan ringer, eller om någon stackare råkar väcka mig. Mattias har fått höra det ena och det andra från mig på morgonen. Jag kan bli så arg så att jag grinar, sparkar och slåss med. Fast det är i sällsynta fall ;-)

Tänk vad härligt att vakna upp och känna sig pigg och glad??!!

Jag måste införa någon förändring. Nya morgonrutiner. Jag tror att jag sover för mycket på nätterna.

Imorse när jag skickade iväg killarna på jobb/dagis var jag pigg och på bra humör. (hade då sovit 7 timmar under natten) Sen intalar jag mig själv att somna om igen för att bli "piggare". Det hjälper tydligen INTE.

Så jag måste försöka införa en 7-timmar-per-natt-regel tror jag. Med ny ringsignal på väckarklockan, nya rutiner... Gå upp, koka kaffe, öppna upp balkongdörren och få frisk luft, äta bra frukost osv.

Nu ligger jag fortfarande i sängen och är på dåligt humör. Dags att gå upp och rädda dagen, dricka den underbara första svarta koppen, äta och möta upp Carro för en promenad :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0