just nu; att bara vara sara...

Jag älskar kvällar! Mörker, mys, brinnande ljus, dofter och stunden för mig själv. Just den stunden är guld värd. Jag stannar gärna uppe en stund längre än Mattias. Bara för att få vara heeeelt ensam. Nyss tog jag en het dusch, tvättade håret, skrubbade och smörjde. Sitter i soffan och bara ääär nu. Det brukar räcka med en kvart/halvtimme ensam om kvällarna. Då hinner jag rensa huvudet, tänka, inte tänka alls, vara nöjd, fundera, varva ner osv. osv. osv. Jag skippar hellre en halvtimmes sömn, bara jag får ha den här ensamma kvällsstunden! Det ger mig lika mycket, om inte mer, energi. Men nu är det dags att krypa ner bredvid killarna. Elias sover med oss inatt. Då brukar jag och Mattias få dela på ena sidan av sängen, och på ena täcket ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0