en hel, lång dag utomhus...

Underbart väder har vi bjudits på idag! På förmiddagen var jag uppe på Norrvägen och tog det lugnt. Låg lite i solen (men jag haaaatar att ligga still och sola...) och sedan cyklade jag en sväng med mamma. Vi gick även till farmor och farfar och fikade. Mattias och pappa var i stan, samt jobbade med någon vattenpump. Men när dom kom hem igen spelade vi lite badminton :-)
 
På eftermiddagen åkte jag och Mattias till Delsbo, först åt vi mat på Käringgrillen, sen åkte vi till Örvallen. Vi parkerade bilen hos Mattias morbror, sen började vi gå med sikte på Örvallstornet.
 
Mattias tjatade och ville gå enda därifrån, annars hade vi kunnat ta bilen en bra bit till. Men okej tänkte jag, så jobbigt kan det väl ändå inte vara?! Men att gå 5 kilometer i uppförsbacke, med en kilometers super-brant backe på slutet var rätt så jobbigt... Vi stannade dock vid min morfars stuga och badade (inte jag, hehe) och när vi väl kom upp i utsiktstornet på toppen var det en fantastisk utsikt :-)
 
Vi fikade där uppe, och sen var det bara att vandra de där 5 kilometrarna tillbaka igen. Det var rätt jobbigt att gå i nedförsbacke också... Så nu känns det bra nog i benen att man gått 1 mil. Att gå en mil på plan mark är väl kanske inte så jobbigt, men att gå i uppförsbacke hela tiden var tamigfan bland det jobbigaste jag gjort. Men härligt var det :-)
 
Vi blev bjudna på middag i Bobygda innan vi åkte hemåt. Nu på kvällen har jag tagit reda på lite tvätt och tagit en varm skön dusch. Jag ska hoppa ner i sängen nu, har en känsla av att jag somnar ovaggad ;-)
 
Imorgon väntar en rolig dag. Jag och mamma ska på en byaloppis här i Forsa på morgonen. Sen ska vi fira hennes och Mattias födelsedag! Hon fyller år imorgon och Mattias på måndag :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0