en tidig och mysig morgon...

Elias har sovit som en ängel inatt igen! Hela natten i sin säng, utan att vakna en enda gång. Jag tror att det är bra för alla oss tre att han sover i sin säng. Sover han med oss så ligger vi på helspänn hela natten. Dessutom har han brukat vakna på nätterna, men det är säkert för att vi rör oss och rycker till i sömnen. Men i sin säng får han sova ostört. Känns bra :-)

Nu powernapar han i sin säng. Vi satt i soffan och kollade på Lotta på bråkmakargatan. Jag låg ner och han satt på min mage, men efter 15 minuters tittande var det helt plötsligt någon som låg och sov på mitt bröst :-) Tröttis! Precis när han somnat ringde Mattias från jobbet dock...

Gick in med honom till hans säng, la han ner och gick ut. Det funkade! Tror mycket av de nya sovrutinerna är tack vare dagis där han lärt sig att somna själv, underbart.

Mattias jobbar som sagt idag, eftersom han inte jobbade i måndags. Så vi har haft en mysmorgon med tända ljus, lek, bus och ett härligt bad.

Jag är också trött nu så det kan hända att jag slumrar till i soffan medan lillgubben sussar :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0