varit på ett fint luciafirande...

Åh, vilken söt tomtenisse vi har varit och tittat på ikväll. Alla barn var så gulliga! Små lucior och tomtenissar. Det var otroligt mysigt på dagiset med sång, mysiga ljus och fika.

När vi kom hem åt vi middag. Skönt att ha lasagnen klar! Elias åt över förväntan bra, han stoppade i sig en hel del lussebullar på dagiset. Men har han bakat dom själv så är det ju klart han ska mumsa :-)

Efter maten lekte killarna på Elias rum medan jag diskade undan. Sedan myste vi framför julkalendern alla tre!

När Elias och Mattias hade hoppat i säng tog jag en skön dusch. En hårtvätt var verkligen behövlig... Slängde även in en maskin tvätt. Har köpt ett nytt sköljmedel, comfort extra sensitive, som jag hädanefter ska tvätta alla Elias kläder med. Han kliar (verkligen river och klöser) sig själv på kroppen hela tiden. Och vissa dagar är han alldeles knottrig och röd. Så jag ska se om detta sköljmedel utan parfym, mot känslig hud hjälper. Också får vi väl smörja kroppen ännu noggrannare än vad vi redan gör. Man vet ju själv hur otroligt jobbigt det är när det kliar...

Nu ska jag vika lite ren tvätt innan den nya ska hängas. Sedan blir det soffmys framför teven ett tag, innan vi hoppar i säng :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0