underbart med musikhjälpen...

Imorse sov vi över, hela familjen. Hur kan det vara möjligt att tre personer som ligger i samma säng missar TRE alarm??! Det värsta var att vi vaknade runt 5-tiden, Elias kom in till våran säng då, men somnade om. Och det var tydligen en sjujäkla djupsömn vi föll in i...

När killarna äntligen åkt iväg till jobb och dagis satte jag igång med kaoset här hemma. Disk och tvätt överallt. Saker överallt. Jäkligt rörigt helt enkelt. Men jag hann inte långt för ens ett nytt kaos uppstod i köket. Öppnade kylskåpet och PANG! Ett glasburk full med lingonsylt föll rätt ner i golvet. Glassplitter och sylt över hela köksgolvet... Skickade ett argt sms till Mattias. För det måste ju vara han som ställt burken på fel ställe. Inte jag ;-)

Nåväl. Carro kom och gjorde min morgon bättre. Hon sällskapade mig medan jag tvättade, diskade, bäddade och bar ut allt "skit" som stått här inne som egentligen har sin plats i förrådet. Så då kändes det lite bättre!

Sedan tog vi en promenad till Ica. Handlade lite av varje, även nya ljuvliga hyacinter. Vi tog även en tripp till RK. Köpte glitter till granen och lite mer.

Nu är jag hemma igen. Har hängt tvätten och ätit lunch. ÄLSKAR att vara hemma och dona när det är Musikhjälpen på tv. Typ världens bästa initiativ. I år är temat att alla barn i världen ska ha rätt till rent vatten. Ska självklart skänka ett bidrag!

Alldeles strax ska jag dra fram dammsugaren. Fy tusan vad skitiga golven är... Dammråttorna dansar i vartenda hörn! Skurmoppen ska även fram, lingonsylt på golvet = klibb och klet.

Sen hittar jag säkert något mer att dona med. Förbereda middag och göra det mysigt tills grabbarna kommer hem :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0