snö, snö massor av snö...

Oj vad det vräker ner snö! Känns inte som att det finns nån hejd... Inte alls roligt att köra bil nu. På småvägarna är det slirigt och spårigt, på dom större vägarna är det snörök så innibombens! Ingen köra-bil-vänlig dag alltså.

Trots detta så åkte jag till stan idag. Dags för pyssel hos mormor med Fridis! Idag kokade vi vår egna senap. Så otroligt enkelt och så himla gott.

Det blev ett helt gäng burkar som jag ska ge mina nära och kära såhär innan jul när det äts mycket skinka och senap! Fast en liten burk ska vi ha själv också.

Älskar att göra eget! "Kan själv" ;-)

När vi var klara åkte jag hem till Forsa, usch, det tog ett bra tag. Åkte direkt hem till mamma och pappa, det är hockey här ikväll. Gick över till farmor och farfar med en burk senap. Där fick jag pyssel-lim m.m av farmor. Så imorgon ska det pysslas ännumer!

Snart kommer även Mattias, Mattias, Frida och Peter "skåne" hit och ska kolla på hockeyn. Full soffa här på Norrvägen med andra ord. Sex stycken som håller på Brynäs och en som håller på Rögle, haha!

Sen antar jag att det bara är att åka hem och skotta... :-)



Kommentarer
Mikaela Gunnarsson

Men va mysigt med egen senap, Saras senap dessutom :)

Kul å göra saker å ting själv ju, bevisa att man minsann kan :)

2012-12-06 @ 18:59:53
URL: http://mikaelagunnarsson.bloggplatsen.se
Sara

Japp, Saras exlusiva senap ;-)
Jamen visst är det väl kul? Känns så bra att göra själv liksom. Som man alltid ville göra när man var liten. Man kunde och visste aaaaallt ;-)

2012-12-06 @ 21:18:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0