igår var ingen bra dag alls...

Fyfarao... Igår var det ingen rolig dag. Hela förmiddagen var okej, men eftermiddagen och kvällen var ett helvete.

Dagen började med shopping på mellandagsrean. Mormor gjorde mig sällskap och jag lyckades göra en del fynd. En fin klänning som passar till de flesta "tillställningar" (äger inga sådana), en svart tunika, strumpbyxor, en mascara och ett fint halsband. Svårt att visa klänningen på bilden nedan, men den är i sammet nedtill och är transparent upptill och på armarna. Sedan lunchade vi en varsin sallad innan jag skulle iväg och jobba.

På jobbet kändes allt bra, till en början. Full fart och allt flöt på bra. Jag var så glad att jag kunde jobba eftersom magsjukan hade varit på besök ett dygn tidigare.

Men när klockan vart runt 15-tiden slog allt om igen. Jag fick magplågor från helvetet... Kroppen blev alldeles slut, jag kallsvettades och blev illamående. Jag försökte hålla ut och intala mig själv att det var inbillning. Lyckades hålla ut tills det var en kvart kvar av passet. Sen tvingade Mia mig att åka hem.

Kul att köra bil när man mår illa? Nej... Jag vågade bara åka till mormor, som bor här i stan. La mig på soffan med världens frossa, och sen brakade allt.

Jag spydde ur mig allt jag hade i kroppen. Fyfan! Men magplågorna försvann inte. Jag stannade kvar här hela natten. Har fått sova en del, men har mått otroligt illa och varit dålig i magen. Vad kan det vara? Magsjuka? Var jag inte helt frisk igår ändå som jag trodde? Något jag ätit?

Nu såhär dagen efter mår jag lite bättre. Har lite ont i magen än, men illamåendet har lagt sig lite... Dock känner man ju sig alldeles svag i kroppen. Har inte ätit sedan 12-tiden igår, och har inga planer på att göra det än. Urk...

Skulle ha jobbat idag, men jag varken kan eller får. Så himla tråkigt! Nu har jag missat två arbetsdagar för den här skiten...

Vi får se när jag vågar åka hem till pojkarna igen. Hoppas innerligt att Elias klarar sig från allt dethär!

Nu ska jag fortsätta vila och krya på mig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0