ha en riktigt god jul alla...

Klockan är mycket nu, så pass mycket att det har blivit den 24 December. God jul allihopa!

Idag (eller igår som det egentligen är, men jag har inte gått och lagt mig än) så har det varit en mysig dag. Jag struntade i allt som "måsta" göras.

Istället för att dammsuga så bakade jag rocky road. Bra mycket mysigare än dammsugning! Istället för att damma så åkte jag till mamma och pappa för att fika. Härligare än att nysa bland allt damm! Allt behöver inte vara så himla perfekt... Julen är så mycket mer än stress, måsten och krav!

Sedan har eftermiddagen och kvällen rullat på. Har varit med människor jag tyckt om hela dagen. Först hos mamma och pappa. Sen var Tom här med oss på förmiddagen. Hälsade på lillebror och Frida en sväng. Sen tittade den andra Frida'n in och var här ett tag. Fram mot kvällen kom Emilia, Niklas och gopluppen Elias. Det är väl det julen handlar om. Att umgås med människor man tycker om!

Kvällen var riktigt mysig och rolig. Bingolotto, massa godis, julklappsutdelning och sällskapsspel.

Elias fick vara uppe rätt länge han också, vilket han verkligen uppskattade! När han tillslut somnat så spelade vi två nya sällskapsspel som jag och Mattias fick av Niklas. Så himla roligt!!! Att spela nya Cluedo klockan 01:30 på natten blir himla finurligt. Världens tänkar-spel, och alla är skittrötta... Skratt skratt skratt.

Nu ska jag krypa ner bredvid killarna. När vi vaknar väntar en fullspäckad julafton. Meeeen vi ska njuta och ha det underbart.

Paketöppning här hemma på morgonen (Elias får öppna dom större paketen från oss här), sedan blir det Kalle Anka, julbord, fika och paketöppning hos mina föräldrar med mina släktingar (alla är överlycklig för att Elias är med), fram emot kvällen åker vi till Mattias föräldrar. Hoppas på att Elias somnar i bilen påväg dit... Där blir det ytterligare lite julbord och paketöppning. Sedan sover vi där. Så det blir mycket packning och åkande hit och dit.

Tur det mesta är förberett. Kläder osv. är redan packat. Elias nödvändigheter likaså. Julklapparna som ska till Norrvägen har vi redan varit dit med. Julklapparna som ska till Bobygda är nedpackade. Sen får vi ta det som det kommer. Tror det kommer bli en alldeles underbar dag! Så glad att få fira julen med mina favoritkillar och mina nära och kära.

GOD JUL :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0