fin, mysig andra advent...

Imorse blev det en skön Söndags-sovmorgon. På just Söndagar känns det OK att unna sig sovmorgon!

Sedan blev det Vinterstudion och skidor, med andra ljuset tänt. Vad tiden rusar iväg! Det är faktiskt inte långt kvar till julafton nu...

När skidskyttet började kom kusin Frida hit. Sen tog vi en skön promenad upp till mamma och pappa. Där blev det adventsfika! Efter det så promenerade vi till brorsan och Frida. Drack ännu mer kaffe och hade det trevligt.

På eftermiddagen åkte vi till Strömsbruk. Dags för pappa-vecka nu! Har saknat gofisen nå fruktansvärt...

När vi kom hem igen blev det en sen middag. Mina föräldrar kikade även förbi för att säga hej till lilleman. Elias öppnade sitt första paket i kalendern här hemma, det var ett par mysiga tofflor som han har sprungit runt i hela kvällen! Även jag fick en present, en julblomma av mamsen!

Nu sover Elias för natten. Imorgon drar en ny vecka igång! Det blir en liten "specialare" imorgon... Mattias har sin jobbarbil hemma och kan inte ha bilstolen och skjutsa Elias på dagis med den. Så det ska jag göra. Kruxet är bara att jag jobbar förmiddag imorgon, börjar egentligen 05:00. Som tur var funkade det att jag kom till 07:00, så då hinner jag ju lämna pluppen innan jobbet. Tur! För några bra "dagis-lämnar-tider" får man inte till med mitt jobb. Antingen jobbar jag förmiddag och börjar 05:00. Eller så jobbar jag eftermiddag och slutar 19:00...

Nu blir dusch, hårtvättning och sedan en tidig kväll. Fast lite soffmys med tända ljus hinner jag nog med :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0