en riktigt mysig ledig dag...

Idag har jag haft en riktigt härlig dag! Efter en skön sovmorgon till 09:00 åkte jag till Frida och Mattias. Min käre (galna) sambo åkte ut på isen för att fiska, tidigt på morgonen.

Jag och Frida hade sedan en mysdag på stan! Nu är alla, precis ALLA, julklappar färdighandlade. Så himla skönt.

Vi tog även en mysfika och värmde oss från vintervädret. Lovely.

När jag kom hem monterade jag ihop den nyinköpta granen. Japp, det blir plastgran här hemma i år... Det var en otroligt ful gran jag fick tag i, verkligen. Smal, gles och kort. MEN billig. Fast med lite ljus och pynt blev det väl rätt okej. Julkänslan infinner sig iallafall, och det är huvudsaken!

Mattias vart väl lite sur, han skulle promt ha en riktigt gran. Men inte tror jag att han skulle fått tummen ur och huggit en gran innan nyår inte... Och jag vill då inte dammsuga barr varje dag under hela December, vi har ju en lite klåfingrig kille här hemma ;-)

Så i år blir det helt enkelt en smal och ful plastgran!

Efter att jag slagit in alla paket, diskat, skottat och hängt en tvätt så kom Frida och Mattias hit. Hockeykväll med chips och lite öl. Mysigt och trevligt. Dessutom vann Brynäs!

Snart blir det en dusch och hopp i säng. Imorgon ser jag fram emot två saker: vinterstudion och att få träffa Elias igen :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0