en lugn arbetsdag blev det...

Dagens arbetspass gick bra, lite väl lugnt kanske, men vad kunde vi vänta oss? Vilka åker frivilligt ut med bilarna en sånhär dag om man absolut inte måste? Jag hade inte gjort det iallafall... Hade föredragit innemys!

Efter jobbet blev det hockey på Norrvägen. Elias och Mattias var redan där. Mat fick vi också :-)

Det är så roligt med Elias nu, han vet vad alla heter och har "sina namn" på alla. Det är "Diddi" (Frida), "Tonnn" (Tom), "Toto" (Tole, min pappa), "Ann" (Susanne, min mamma), "Tiiiaa" (Mattias) och många fler. Han har koll på alla också. En gång när brorsan skulle åka hem här ifrån så sa han "hejdå Elias, nu ska jag gå hem", då svarar Elias "Diddi".. Ja, då förstod han att han skulle hem till henne, gofisen. Han förstår så otroligt mycket, och har ett sjukt bra minne, även om det inte kommer såå många ord än. Vad stor han blir, älsklingskillen som blir 2 år i Januari. Vart tar tiden vägen?

Jag åkte hem lite tidigare från Norrvägen. Skottade, dammsög, slängde in en tvätt och diskade. Fick ett ryck! Himla skönt såhär i efterhand. Dammsugningen var verkligen behövlig...

Nu på kvällen har jag haft ensammys. Mattias är hos brorsan och Frida, och jag har slappat i soffan och kollat på bra tv. Men nu har jag krupit ner under täcket. En tidig morgon med snöskottning väntar. Elias ska till sin mamma, och sedan väntar ett långt och körigt arbetspass. Första advent = kaos på jobbet. Men det brukar vara roligt också! Fast några (helst många) timmar sömn innan dess skadar nog inte ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0