en lite lugnare eftermiddag...

Allt mitt städ-flow försvann fram emot eftermiddagen. Men det gör inte så mycket, är nöjd med dagens urrensning.

Tillmiddag blev det hemmagjorda köttbullar, potatis och sås - mmm. Sedan åkte Mattias på innebandy. Själv intog jag soffläge ett tag innan jag diskade undan diskberget.

"Pimpade" även upp vinflaskan och ölen som jag ska ta med på vinlotteriet imorgon. Det är nämligen gröt och glögg hemma hos chefen imorgon! Längtat... Hoppas på att vinna något gott vin!

När Mattias kom hem åkte vi och hälsade på lillebror och Frida. Dom har skaffat en ny liten familjemedlem. Världens sötaste hund. Dom skulle precis ta en promenad så jag följde med. Så mysigt med hundpromenader! Så fort jag lär känna hunden ska han få följa med mig ut och springa!

När jag kom hem igen gjorde jag lite knäck. Det blir nog det enda "julbaket" jag gör iår. Har för mig att jag bakade rätt mycket förra året. Men jag tycker att det är sååå tråkigt, haha. Kanske att jag gör RockyRoad imorgon. Men det får vi se...

Nu blir det lite soffhäng innan vi kryper ner i sängen. Imorgon tar jag nya tag här i hemmet. Bland annat en behövlig sväng med dammsugaren. Tror jag ska kicka igång morgonen med ett varmt skönt bad :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0