lite nytt och fint till köket...

Fy vad jobbigt det var att vakna upp själv och veta att ännu en alldeles ensam dag väntar... Det känns så konstigt med tystnad, lugn och ledighet. Nåväl, jag får iallafall lite gjort. Imorse satte jag mig tillexempel i soffan med nål, tråd och en liten hög med kläder som skulle lagas. Det hade jag aldrig gjort om jag skulle/hade jobbat eller om grabbarna var hemma. Så det kommer väl något bra ur allt... Nu ska jag även ta tag i något som är extremt tidskrävande och framförallt viktigt. Jag ska sätta mig på golvet med datorn, kameran, externa hårddisken, fotoalbum, Elias babybok, sax och lim. Det är sådan o-ordning bland allt så oj oj oj... Hundratals bilder på datorn (som krånglar) ska föras över till den externa hårddisken, foton ska framkallas, foton som redan är framkallade ska in i olika album, babyboken ska bli klar och en ny film på Elias ska klippas ihop! Det är inte heller något man gör när middagen ska vara klar kl. 16:00 eller när grabbarna är hemma. Så nu passar jag på! En sten kommer lätta från mitt hjärta... Bjuder på lite nyheter i köket: en väggklocka (måste ha två i vårt "stora" kök, hehe) och två fina plåtburkar :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0