att handla tråkigt vs. roligt

Hemma efter en lång, lång, lång dag i Hudik med älskade mamma! Att börja med kaffe och hallonpaj på Kaffebaren var nog inte så tokigt... Nu är hemmet påfyllt med tråkiga, men ack så nödvändiga saker. Sköljmedel, diskmedel, städgrejor, ljus, tvättservetter, tvål etc. etc. etc. Bra att ha, men tråkigt att betala för! Vi var även på Maxi och storhandlade. Kylskåpet här hemma har stått tomt sedan länge (sist jag åt mat var då vi åt den dumma kycklingen i lördags, illa) så det var på tiden att fylla både kyl och frys nu. Det är inte heller roligt att betala för, men ett nödvändigt ont. Fast det blev lite rolig shopping med: en bra bok (har läst alla i serien utom just den), en kruka, en stor zinkhink, underbara Aussie conditioner och Lumene's BB cream. Har hört så mycket bra om den ansiktskrämen så jag måste prova! En blandning mellan foundation, dagkräm, solskyddsfaktor, anti-age, som jämnar ut huden och täcker "småfel". Spännande! Och perfekt då jag inte riktigt gillar kladdiga/tjocka foundations. Nu ska jag byta om och åka upp till familjen. Mammas mat!!! Det ska bli så gott att äntligen få äta något riktigt. Sen ska jag till Carolin :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0