allt blir dubbelt så jobbigt...

Usch vad jag gnäller, lite "en-förkyld-karl-varning", men just nu är det inte roligt att vara Sara... Kroppen värker och allt känns bläää. Jag trodde att en promenad skulle göra susen. Så jag och lilleman vandrade iväg i eftermiddags. Först till kiosken där vi delade på en glass, sen fortsatte vi upp till Norrvägen. OJ vad slut jag var när vi kom fram. 1 kilometer som kändes som 1 mil... Allt blir dubbelt så jobbigt när man är sjuk, hade visst glömt det. Väl hemma igen tog jag en till dunderkur, gjorde gröt till mig och lilleman, hoppade i nattlinnet och påbörjade myskvällen. Elias stängde in oss på hans rum där vi lekte och läste sagor. Lagomt tempo för mig, hehe. Nu sover han efter lite soffmys m. välling, och jag har tvingat mig själv att göra lite nytta. Vissa sysslor kommer man inte ifrån, fastän man är sjuk. Har diskat undan och slängt in en tvätt. Men nu blir det soffan resten av kvällen. Ska koka té med honung, ligga under en gosig filt, tända ljus, äta fruktsallad (viiiitaminer), ta en till brustablett mot förkylningen och BLI FRISK!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0