trevlig brand-utbildning ikväll

Godkväller! Em-passet gick bra, kanske lite väl lugnt, men har man mycket att surra om så rinner tiden iväg ändå ;-)

När jag kom hem var det två herrar här som väntade på mig. Jag och Mattias fick en liten undervisning i brandfara. Supertrevliga killar från Gävle! Vi satt i köket och pratade om allt möjligt, skrattade och såklart lärde oss om brandfaror. Vi tecknade ett kontrakt och fick en brandsläckare (hade ingen innan!) och en bra brandvarnare m.m. Det känns bra att vi gjorde det. En riktig trygghet. Och i sitt hem ska man ju känna sig trygg. Speciellt när Elias är här!

Mattias hade varit duktig och lagat mat. Så den biten slapp jag idag, gött. Bara ett berg disk som återstår nu. Ska använda söta rådjursögon och fråga herrn.

För jag tänkte ta en springtur snart. Har faktiskt längtat hela dagen efter att få springa. Vad har hänt med mig?! Härlig känsla :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0