bättre att springa än sova...

Åh, nu är jag nöjd! Efter att vi ätit middag (zucchini-lasagnen var f.ö mycket god) och diskat undan så la jag mig på soffan. Totalt slut...

Men så ryckte jag upp mig, hoppade i springkläderna och snörade på mig skorna.

Man har betydligt mycket mer spring i benen när man känner sig trött än vad man tror. Det var på lätta ben jag sprang min runda ikväll, på rekord-tid dessutom! Älskar känslan då man kommit in i "andra andan" och kan öka farten och flåsa mer. Härlig känsla! Men allra bäst är att jag faktiskt tycker att det är otroligt KUL att springa nu :-)

Jag känner mig mycket piggare än vad jag var innan springturen. Och förmodligen mycket piggare än om jag legat kvar i soffan!

Nu ska jag köra lite styrka, måste skaffa mig lite muskler, jag är sjukt svag. Sen blir det dusch, tv-mys med tända ljus och hopp i säng :-)



Kommentarer
Carro - tvåbarnsmamma

Sv: Men tack! :D

Vad roligt att du blir inspirerad. Så roligt när andra också hakar på :)

Då blir de lättare för en själv också! :)

2012-04-24 @ 08:24:04
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0