kantareller hit och dit...

Idag har jag rensat och rensat och rensat kantareller. Sen så snodde jag ihop en pajdeg och gjorde en kantarellpaj som jag bjöd mamma och kusin Fridis på. Jag improviserade rätt mycket, och det blev ju inte världens "fastaste" paj. Men god var den, och det är det som räknas ;-) Jag har många kantareller kvar, och tänkte göra en soppa också. Men jag har så fruktansvärt ont i magen, ner mot urinvägarna och njurarna, så jag kan faktiskt inte. Ska åka till mormor med Frida om ett tag och sova där, kan hända att jag måste åka in på akuten om det blir värre. Det är rätt illa nu...

Jag är glad att mamma och Frida kom iallafall, fick mig på bättre humör. Dom hade med sig en blombukett och sen var mamma gullig och diskade undan ett diskberg ♥



Nu ska jag ta en varm dusch och se om det hjälper mot magen lite... Sen ligga på soffan tills det är dags att åka till mormor. Söppan får jag väl göra imorgon då :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0