en natt på sjukhuset....

Ja, myskvällen hos mormor blev allt annat än en mysig kväll. Klockan 21:OO var jag tvungen att åka in på akuten. Där fick jag lägga mig med dropp nästan på en gång. Smärtan jag hade i magen och ryggen var verkligen... helt sjuk. Jag vred på mig, kunde knappt andas och tårarna bara rann. Efter ett tag blev det helt outhärdligt, då kom farbror doktor in med en 5 centimetrs lång spruta (uscha!) som han tröck in i höften/arslet. Och äntligen, efter 2O minuter försvann smärtan! Såsjuktjävlaskönt.

Men dom ville att jag skulle stanna kvar över natten, det ville ju INTE jag. Men jag hamnade i en sal ändå, med en snarkande dam. Det var verkligen ingen hit att ligga där och känna sig ensam. Ingen hit att gå på toaletten med en droppställning heller, haha. Imorse efter frukosten ville damen att jag skulle följa med henne ut en sväng, och det var underbart skönt med frisk luft och någon att prata med :-) Efter lunchen fick jag äntligen åka hem iallafall. Nu vill jag inte ligga på sjukhus på ett tag tack !!!

Skönt att vara hemma nu iallafall, med en bra medicin. Det var en urinvägsinfektion som kunde gått upp i njurarna. Det var tur jag kom in. Hade inte klarat mer smärta.

Nu ska jag tända ljus och mysa i min ensamhet. Jag saknar min älskade Mattias! Längtar tills han kommer, och tills jag blir helt frisk. Gud vad man glömmer bort att uppskatta och vara tacksam över att få vara frisk och smärtfri. Jag ska bättra mig...

En bra sak med dagen är iallafall att jag köpt två par nya jeans för 398 kronor! Är också ett linne, en doftpåse, ett par leggings och ett skärp rikare. Alltid något ju :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0