egen kantarellsoppa ...


Efter en tablett mot magplågorna tog jag mig i kragen och gjorde kantarellsoppa, finally. Och jag gjorde helt efter eget recept. Eller recept... Jag gjorde den från huvudet, hittade på bara. Konstigt nog blev den god också, kanske en aning salt, men dom som känner mig vet att det kan hända. Nu har jag massor att frysa in :-)

Jag gjorde soppan på lite grädde, mjölk, lite creme fraiche, buljong, schalottenlök, vitlök, sparris, salt, peppar och kantareller såklart. Sen mixade jag den lite lätt, och taadaa! Nu är jag supermätt och sådär jäääättesugen på att diska. Men a woman's gotta do what a woman's gotta do. Vika tvätt läre jag också göra. Men sen kan jag slappa framför teve med gott samvete. Tända ljus. Jag är ju trots allt sjuk också...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0