hipp hurra för ingefära

Jag "använder" ju mig av ingefära nu när jag slutar att snusa. Skär en bit och har under läppen. Men det händer att jag kommer på mig själv sitta och tugga på biten. Eftersom den är rätt stark så trodde jag det var farligt. Men så finns det ju google...

"Ingefära stimulerar och förbättrar matsmältningen. Den anses balansera agni och därmed ge en bättre förbränning i kroppen, vilket gynnar alla processer i kroppen. Den är också bra mot illamående och kan användas mot åksjuka. Vid förkylningar och när man är frusen så är den värmande genom att den ökar blodcirkulationen. Den är också bra för att rensa ut slaggprodukter i kroppen. Den är också inflammationshämmande och bra vid ledvärk och andra värktillstånd." De flesta hemsidorna menar detta, så jag får väl glatt tugga vidare då!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0