tidigt morgonmys här...


Idag är jag minsann uppe med tuppen. Jag tänkte krypa ner under täcket och lägga mig på spikmattan ett tag efter att Mattias åkt till jobbet. Men då upptäckte vi att granen som står ute vid dörren inte direkt stod upp längre, utan låg framför dörren. Så det var ju bara att klä på sig och gå ut, fylla krukan med mer jord, vatten och stenar. Så nu ska den väl stå ett tag till. Men det var otroligt blåsigt ute nu! Huuaa...

När jag kom in igen var jag ju pigg, och jag vet, att om jag skulle lägga mig skulle jag bara bli tröttare när jag ska upp sen igen. Så jag kokade mig lite kaffe och tände ljus, morgonmys! Sen har jag lite att göra idag också. Absolut inga måsten, men saker som jag vill, och då är det bara roligt. Ska bland annat hämta symaskinen och dona lite, gå på RK igen (love it), låta älgköttet puttra länge-länge på spisen, lyssna på julmusik och tvätta. Det låter som en perfekt inne-dag! Men en promenad till ica och RK blir det iallafall, och kanske en sväng till närmaste skog för att hitta mossa.

Men nu ska jag äta en macka innan jag klär på mig och gör mig iordning. Hörs  :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0