överraskat mig själv...


Titta vad jag har lyckats skapa med hjälp av en symaskin! Helt otroligt, för jag har inte sytt sedan syslöjden i 5:an. Men efter många försök kom jag ihåg hur tråden skulle träs, jag kom på hur spolen skulle sitta osv osv osv. Sen så körde jag på bara. Sydde om min ängla-duk till en avlång kudde med lite "fyllning" bara. Sedan sydde jag ett kuddfodral av lika tyg som gardinen och duken i köket. Skulle haft en köksoffa ju! Finns en uppe hos mamma och pappa som jag skulle ha målat vit i somras, men jag kände helt enkelt inte för det då. Kanske nästa sommar? Sedan hittade jag ett kuddfodral i garderoben som jag sydde fast ett hjärta på. Lite ojämt och sådär. Men vad gör det? Jag är förvånad att det ens blev något resultat jag ju. Och att symaskinen fortfarande är hel. Kan visa vart sakerna hamnade nånstans :




Åh vad jag skulle vilja ha kökssoffan hemma nu. Vad fina kuddarna skulle vara i köket till gardinen och duken! Änglakudden vet jag inte riktigt vart den ska vara. Hade jag haft en "bänk" i hallen hade den fått lega på den. Elias kan få ha den i vagnen kanske. Eller så hittar jag en annan plats åt den, så länge får den ligga i sängen. Nej nu ska jag fortsätta att jobba på här, ett par jeans behöver lagas ;-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0