ännu mera jul hemma




Mormor har varit hit med en röd matta, och julhanddukarna pryder köket. Men... Ja. Jag försöker intala mig att det är mysigt här, och att det ska vara rött på julen. Men det kommer nog ta sin lilla tid att bli van. Tur jag började i tid och ha ett tag på mig!

Promenaden var skön iallafall, soligt och härligt. Blir tillfredsställd på något sätt när jag vet att jag har fått dagsljus och frisk luft. Och speciellt de dagar då jag jobbar eftermiddag. Innan jag gick ut slängde jag in en tvätt också. Bland annat två mattor. Skönt att få dom tvättade! Förösker vädra ur lägenheten med korsdrag också, det stinker liniment här... Hoppas burken tar slut snart så jag slipper både smörja in och dras med doften i flera dagar ;-) Men nu håller jag på att frysa ihjäl så det får duga.

Nej nu ska jag fortsätta med att vara glad och tillfredsställd, heheh. Hänga tvätten, äta lite och diska innan jag åker på jobbet och har en mysig eftermiddag med Karin!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0