porterstek på onsdagar


Numera är mitt hår väldigt mörkt, ja nästintill svart. Men eftersom jag varit svarthårig i många år så gör det inget. Även fast jag lovat mig själv att inte återgå till det igen. Egentligen har jag inte brytit det heller, för hårfärgen jag köpte var mörkbrun. Yiiiiiia!

Idag har jag haft en bra dag. En promenad med Emilia, sedan joinade Mattias och Micke oss för lite yatzylir. Mattias tvingade mig att ta fram en bit älg ur frysen imorse. Det var minnsan porterstekonsdag (?!) När vi skulle börja laga maten så klämde han ur sig att man behövde en gryta och köttermometer vilket JAG såklart inte har. Så vi åkte upp till mamma och pappa där vi lagade maten istället. Och sooom han lyckades! Det blev gudomligt gott. Och jag hjälpte faktiskt till, eller ja... jag stod för ingredienserna, så jag tar ju åt mig lite av äran! Och mamma slickade rent resterna.

Nu är jag ensam här hemma vilket är rätt så skönt. Jag behöver verkligen ägna mig åt matten, tills herrn kommer hem igen. Sen sova, imorgon är det dags för skola ju.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0