det magiska y = kx + m

Ja det är rätt magiskt dethär med matte ändå, jag kan inte låta bli att fascineras av alla siffror och bokstäver. Och rätt som det är bara lossnar det ju och man förstår sammanhanget. Idag så har det varit en skoldag med extrema genomgångar och mycket nytt. Ibland går det trögt, ibland går det bra... Men än så länge så känns det som att jag är på banan. Och det är ju skönt, för jag ska banne mig fixa detta!

Nu har jag nyss kommit hem, har precis ätit lunch och satt på teven där det är slottssprinten. Jag är sjukligt trött, så jag funderar på att lägga mig på spikmattan och slumra till ett tag innan jag tar tag i dammsugning och diskning. Ja så blir det.

Jag är glad att gårdagens middag finns kvar så jag slipper den sysslan iallafall. Då blir det porterstekstorsdag idag då alltså, heheheh. Lilla Elias kommer senare också tror jag, så det blir mysigt. Men nu ska jag hålla tummarna för en Hudikåkare.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0