man vill bli hög man vill va hög, när man är ung

Nu är jag på lite bättre humör. Mormor har varit här och fikat och sagt många kloka ord. Hon har varit i samma situation när hon var ung, fast då hade hon inte den roll som jag har nu, hon var den som blev lämnad alldeles ensam och födde ett barn när hon var 17 år. Min fina mamma... Det är lite läskigt att tänka att nästan samma sak händer nu. För det är det händer inom samma släkt igen. För min morfar är inte bara min morfar, det är M:s morbror också. Och det tråkiga är att det har blivit som så att jag knappt känner honom. Min egna morfar. Fast han gjorde det val att bara sticka och inte vara en pappa alls. Och så vet jag att det inte blir nu. Det känns bra.

Från det ena till det andra, mina pengar har äntligen kommit så nu har jag fyllt upp kylskåpet lite. Och nu funderar jag på att dammsuga ELLER kolla på Mysteriet på Greveholm. Svårt val? Egentligen borde jag väl försöka hinna med båda, heheheh.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0