don't pretend it is okay

Efter en mysig förmiddag med mig själv framför skidorna börjar nu allvaret. Jag har nyss varit och handlat, tagit fram köttet ur frysen och gjort en god sallad. Jag ska för första gången i mitt liv göra något av älgkött. Jag vet att det är sjukt gott. Men är jag verkligen kapabel till att få till det? Om inte så får vi väl äta potatisgratäng och sallad med fetaost och champinjoner. Det kan ju bli gott det också! Men håll tummarna va?

En annan fantastisk sak är att jag har börjat läsa igen. Jag som bara läste och läste och läste hela tiden, alltid, förr. Jag plöjde igenom alla Harry Potterböckerna som en galning och älskade det. Men nu var det länge sedan jag läste en bok. Började med Magdalena Graafs "det ska bli ett sant nöje att döda dig" igår, så jag hoppas att jag är på G igen. För det är underbart skönt att hoppa in i någon annans värld ett tag...

Men nu ska jag förbereda lite mer mat och lyssna på min bästaste musik. ¡MYSIGT!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0