jag kan skriva en bok...

Jag tror att jag skulle kunna göra det faktiskt, skriva en bok. Den senaste tiden har det hänt något med mig, jag känner knappt igen mig själv längre. Och det är inte direkt positivt. Alla har vi våra ups and downs, såklart, och oftast vet vi inte vad det beror på. Sen går det över och man minns inte varför man var så nere. Men när man vet vad orsaken är, blir det en helt annan sak...

Det är svårt att förklara för andra, även om man kanske borde. Jag har jättesvårt för det. Tänkte att jag skulle skriva ner i en privat bok ikväll, hur jag kände, för att se om jag ens kunde sätta ord på det. Efter några minuter hade jag skrivit fyra sidor utan att ta bort pennan från pappret en enda gång. Utan att tänka. Läste igenom den osammanhängande texten. Och då vart det ganska klart för mig. Även om jag kanske anat det innan. För om man inte har den minsta aningen om hur man själv mår när man går och lägger sig - då är det rätt illa. Då har man tappat bort något viktigt på vägen. Och det jag önskar nu, är att jag hittar det. Ganska snart.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0