en mysdag på schemat

Godmorgon, blåsiga/regniga/snöiga/gråa - men mysiga - Fredag. Idag klev jag minsann upp innan huvudvärken och det dåliga samvetet kom, skönt. Håller på att koka lite kaffe nu så att jag kommer igång på riktigt. Mmm, sugen på kaffe idag!

Kan ni gissa vad som står på schemat denna Fredag!? I vanlig ordning ska jag dammsuga, torka av golven och damma. Inte så oväntat kanske. Men på listan står det även att jag ska vika tvätt, handla bakingredienser och BAKA! Här ska bakas pepparkaksgrottor, saffransbiscotti, vanilj/kanelhjärtan, mandelmedaljonger m.m

Förra julen, i min lilla etta, bakade jag bara pepparkakor... Men nu blir det premiär för riktigt julbak. Med julmusik och snö (hoppas regnet försvinner) så blir det nog kanonmysigt. Såg förresten att vår julgran med belysning ute har blåst omkull... Typiskt. Men jag vet inte om det är någon idé att resa upp den idag igen i detta stormväder? Hur som helst, ha en trevlig dag - det ska jag ha :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0