det lider mot sitt slut...

Veckan lider mot sitt slut. Här hemma ligger det två utslagna killar som tar upp exakt hela soffan. Och där har dom legat hela kvällen. Först bingolotto, sen en film och nu är det något på tv. Själv har jag som vanligt svårt att sitta still. Så jag har donat lite i köket medan dom kollade på film. Jag gjorde en dubbelsats med ännu mera knäck och diskade undan ett berg. Skulle viljat tvätta med...

Mattias tror (och jag börjar undra jag med) att jag har något allvarligt fel. Jag kan verkligen inte sitta stilla. Det blir max 5 minuter i soffan. Sen hittar jag något som måste göras. Eller så står någon prydnadssak lite snett som jag måste ändra PRECIS då. Mattias brukar med flit flytta på saker eller skrynkla till duken för att framkalla reaktion. Och mycket riktigt, direkt är jag där och ändrar tillbaka. Det är sjukt jobbigt... Jag kan inte slappna av om tv-dosorna ligger på bordet. Eller om det är saker på bänken i köket. Om det ligger kläder framme. Om det står disk någon annan stans än i diskhon osv osv osv. Det känns som en sjukdom. Och det tär på mig. För jag vill kunna skita fan i om det ligger saker på vardagsrumsbordet, och jag vill inte få utbrott för att en skåpslucka står öppen... Jag vill lägga energi på annat.

Nåväl, jag får väl försöka utmana mig själv och lära mig att slappna av. Jag tror att jag skulle må bättre av det. Nu ska jag göra mig klar för sängen, sen ska jag tränga ner mig i soffan ett tag innan det är dags att somna. Tidig morgon väntar imorgon :-)


Kommentarer
Åsa

Jag känner allt för väl igen mig i det du skriver för jag är exakt likadan och det uppskattas oftast inte. Men jag tycker att var sak har sin plats. Varför kan inte killar fatta det? ;P

2011-12-11 @ 23:25:38
URL: http://moreniius.blogg.se/
Sara

Ja så är det ju, även fast dom oftast inte förstår det :P Men ibland känns det som att man blir extrem, och att man kanske borde lägga all den där energin på något som betyder mer... Men det är väl något man får lära sig, lite steg för steg ;p

2011-12-12 @ 05:55:08
Carro

Ååh fy vad jag känner igen mig!!!

Jag kan inte heller sitta i soffan och bara slappna av när jag VET att de finns saker jag egentligen måste göra. Får såå dåligt samvete när de t.ex är disk eller nåt på diskbänken, eller om de ligger nåt papper på bordet. Då måste jag dit och lägga bort de, för på bordet ska de bara vara en duk, nån blomma och advetsljusstake, inget annat.



Sen att de ligger massa kläder och skit på golvet klarar jag inte heller av, men de har gått så långt så jag ignorerar de och har insett att de finns en till i huset som BÖR hjälpa till också!

Så de låter jag ligga kvar :P

2011-12-13 @ 13:21:15
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0