2O och 1O liter bär ...

Hej och hå vad vi har plockat bär idag. Direkt efter jobbet var jag med Carolin en sväng, vi gick till födelsedagsbarnet Emilia och fick tårta! Sen lagade jag middag och efter det begav oss vi till skogs. Hela 2O liter blåbär plockade vi, och 1O liter lingon. Men eftersom jag bor med han som jag bor med får jag knappast behålla allt själv. En liter blåbär är allt jag får ha kvar, resten ska säljas. Haha Mattias Mattias...

De få blåbär jag får behålla hamnar på tårtan jag ska göra imorgon, några kanske jag kan frysa in eller baka en liten kaka på. Var en sväng till farmor och farfar och plockade en burk hallon också, det blir också till morgondagens tårta. Mmmmmmm.

Jag har verkligen mycket att göra ikväll, imorgon och på Fredag. Alldeles snart ska jag baka småkakor! Sa till mig själv att det är OK att köpa kakor. Men så hade Emilia bakat så goda kakor så jag blev sugen att prova jag med. Imorgonbitte ska jag baka sockerkaka, och på kvällen efter jobbet blir det tårtbak. Jag har ju en Dackåstårta också, men vaffan, det är väl roligt att baka? Eller!?! Sen ska det ju städas också

Har laddat ner Spotify IGEN efter ett halvår utan det. Jösses vad med fina låtar jag har missat under dessa månader. Riktigt kul att lyssna igenom alla och minnas :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0