vad ynklig man kan bli

Just nu är jag sååå glad att jag tvättade, diskade, dammsög och torkade av golven igår. För om jag hade skjutit upp det tills idag så hade det aldrig blivit av. För jag vaknade nämligen inatt klockan O2:OO av att jag låg och grät och skakade. Jag var alldeles kokhet och kände mig som världens ynkligaste. Jag frös och allt gjorde ont.

Hej feber... Var tvungen att ringa chefen mitt i natten eftersom jag skulle ha börjat jobba O5:OO imorse. Och sedan dess har jag legat nerbäddad och knappt orkat röra mig. Min finfina pojkvän kom hem med alvedon och dricka, sen kom han även hem på lunchen och kramade om mig och såg till att jag fick något i mig. Mamma var också här en sväng. Herregud vad liten man känner sig när man är sjuk. Hugaligen.

Nu ska jag proppa i mig mer alvedon och försöka få några kläder på mig. Min fina lillebror fyller 19 år idag så mormor ska snart hämta mig så jag kan åka upp dit och lägga mig. Hoppas jag är lite tårtasugen då. Men huvudsaken jag kan gratta han!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0