det blir bättre varje dag


Jag blir galen av denna bild. Jag vill kasta mig på bussen till Ljusdal, efter att som vanligt ha stressat mig genom hela dusch-och-packnings-proceduren, jag vill jobba mig upp för alla jobbiga trappor, dricka vin som aldrig förr, sitta på balkongen och prata om alla livets problem, sedan skratta, dricka lite mer och dansa hela natten.

Men här sitter jag, i min tysta lilla lägenheten helt ensam. Alla är vi splittrade. Och som om inte det vore nog är jag sjuk. Halsen värker, febern smyger sig på till och från, jag har blåsor i hela munnen och är helt slut som människa. 

Och inte kan jag lugna ner mig med en snus, eller jag försöker, men det gör ont i hela munnen. Jag tackar gud för att jag jobbade förmiddag idag. Tidig, lång helg. Ja, helgen blir så pass lång för mig att den räcker i en vecka...................behövligt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0