snö snö snö kyla snö blåst kyla och snö .


Kan inte det här jävla vädret bara ge upp så att jag och dessa tre godingar kan åka till Ikea? Men imorgon blir det iallafall en heldag i stan med mamma och mormor. Det är ju sjukt mycket som behöver köpas innan första flytten. Nog för att jag har rätt mycket, men långt ifrån allt. Saker som dammsugare, såpa, kryddor, galgar och bestickslåda är ju inte det första man tänker att man behöver. Men det ska bli riktigt mysigt och roligt. Och förmodligen dyrt. Jag får vara glad att jag har en pappa som är snickare och kan göra alla hyllor, tv-möbel och lite annat smått.

Snart ska jag åka till mormor och bada, mysa, skriva inköpslista och kolla på tv med henne. Men först ska jag upp och dona lite i mitt rum, mycket som ska packas också. Fast tycker jag att det är jobbigt? Nej. Det jobbiga blir två veckors väntan...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0