med dig med dig... dig

Jag kan ha förlorat min heder. Jag kan ha förlorat allt. Men när solen går upp är vi långt härifrån, så jag håller huvudet kallt. Du och jag är inget vidare bra, men jag kan inte säga nej. Jag kanske rent av behöver dig. Det är bara strimmor, ett litet kliv ut i världen, vartän vi kom ifrån, vartän vi ska nånstans. Håll min hand i vimlet, människor som tror har en chans. Det är bara strimmor. Ett litet kliv ut i världen...

Hur svårt får det egentligen bli? Hur fel får det bli? Hur ont får det göra för vissa? Hur mycket ska allt kosta? Allt bara snurrar i mitt huvud och jag känner mig världens sämsta människa. Hur jag än gör nu kommer det att bli fel för någon. Det kommer att göra ont... Och jag hatar känslan av att vara långt nere. Jag hatar hur jag ser på mig själv. Vad har jag att ge någon som är ovanför mig? Vad har jag som mäter sig med allt som var? Jag blir nog tokig snart. Vad är allt det här? Hur ska det bli? Och varför hände allt detta? Varför jag? Och varför just nu? Det gör ont att tänka på allt.


Kommentarer
s

Det är patetiskt hur du försöker framställa dig som en sådan hedersvärd människa m tanke på allt som hänt.

En gång gjorde jag samma skit som du gör nu, men flickvännen var tack och lov inte gravid. Än idag skäms jag för hur otroligt ego jag var när jag var i din ålder. Jag trodde att det var ment to be, och insåg inte att det inte funkar så.

Vi har alla möjlighet att påverka vad vi gör mot andra och oss själva. Det krävs bara att vi kan stå tillbaka själva och inte ställa sig själv etta.



Du verkar ha gjort ett val Sara. Och därmed påverkat alldeles för många personer negativt. Hoppas du kan stå för det när förälskelsen lagt sig och vardagen kommer. När det Är dags att kliva in som bonusmamma.



Snälla, sluta tycka så jävla synd om dig själv. Du är bara barnslig. Få se nu om du hotar m lösenord på bloggen, för någon negativ åsikt om vad ni gör verkar ju vara svårt att ta...

2010-12-21 @ 19:26:03
T

Jag känner inte till vad som hänt och vet inte heller vem Sara är. Jag brukar läsa hennes blogg för att den är så klockren och rolig. Sjukt roliga kommentarer och komiska beskrivningar om sig själv.



På senare tid har jag noterat att det hänt något, jag har inget behov att veta vad men i detta inlägg tycker jag att hon beskriver sina känslor så fint och att det är något som tär på henne.



Känslor kan vara enkelt men också väldigt svårt och det är sällan man kan göra dem rättvis åt alla håll, för alla människor. Om nu Sara gått och blivit kär och sårat någon annan på kuppen så är det något som händer dagligen och det har inget med ålder att göra.



Vill hon lösenordsskydda sin blogg så är det upp till henne, hon väljer själv vad hon vill skriva här och det är upp till läsaren att acceptera det eller helt enkelt sluta att läsa. Go sara!

2010-12-22 @ 10:14:14
S

T: Visst händer det dagligen att människor såras. Men om man nu sårar någon så kanske man kan stå för det istället för att framhäva sig själv som offret?

Den det är synd om i det här sammanhanget är den tjej som blir lämnad två månader innan förlossningen, för att killen helt plötsligt är kär i sitt kusinbarn.



Visst, folk rår inte på sina känslor. Däremot har man alltid den fria viljan att bestämma vad man ska göra med sina känslor. Och bestämmer man sig för att gå all in skulle det var bra mkt renare att stå för det.



Det kvittar hur vackert man kan beskriva sina känslor i det här sammanhanget, känner jag.

2010-12-22 @ 11:19:45
sara

Det skulle vara kul att veta vem "S" är och vad du känner till om allt detta? Och sen undrar jag hur du tolkar det jag skriver!? Jag tycker verkligen inte synd om mig själv, det finns en person jag lider otroligt mycket med, och DET gör att jag mår fruktansvärt dåligt. Du vet inte vad som sägs och känns här. Inte en jävla aning! Men om du har för avsikt att trycka ner mig och själv framstå som en duktig människa så lyckas du väldigt bra. Jag är inget ego, som du skriver, som bara tänker på mig själv och vad jag vill. Och det gör fruktansvärt ont att sitta och läsa sånt här från människor som inte känner mig eller som inte vet vad allt handlar om. Men du får självklart tycka och tänka vad du vill om detta, du verkar vara en god och mogen männsika.



Och tack "T" vem du nu än är :)

2010-12-22 @ 11:50:57
T

Nu är jag som en stalker men jag måste bara kolla om något kommenterats. Jag tycker verkligen inte att Sara framställer sig som ett offer. Hon verkar må dåligt, det kan faktiskt vara så att den som sårar kan må minst lika dåligt som den som blivit sårad.



Man bör aldrig dömma andra eller hur de hanterar sina känslor, det är upp till var och en samt att mycket kan tolkas olika. Jag har själv blivit dömd efter att ha blivit förälskad i min killes bästa kompis. Jag har fått tagit mycket skit för det och har självklart mått dåligt. Man kan inte styra sina känslor men de som blir berörda utifrån kan väl åtminstone låta bli att göra lidandet värre, då är det kanske bättre att alla inblandade har kontakt och pratar med varandra istället. Förresten kanske detta inte bara är Saras fel, killen måste ju oxå ha ett finger med i spelet.



Nu ska jag sluta kommentera, hoppas ni båda får en fin JUL!

2010-12-22 @ 12:05:10
Marlene

om någon här är patetisk är det ovanstående "S" som inte ens klarar av att stå för vem personen själv är, och för den delen inte har den minsta aning om vem sara som person är eller känner. sara har vid ett flertal gånger skrivit att hon är ledsen över vad som har hänt, inklusive att hon mår dåligt över att den mest drabbade tagit väldigt illa av detta. vilken såklart är en självklarhet. detta är nog inte lätt från någons håll. men om vi ska se på den andra boven i dramat och kanske berätta att sara från början inte hade en aning om att en flickvän ens existerade, och att det ännu senare kom fram till att hon var gravid. hon har inte valt den här vägen för att såra någon eller för att vara elak. man kan inte alltid vara andra till lags, hur hemskt det än låter. och sara är nog mycket väl medveten om vilka konsekvenser som kommer komma. så sluta upp med att bete dig som en jävla ordbok och fröken. ditt beteénde som du pratar om verkar visst ligga dig i hasorna! förhållanden brister både här och där, det kan man inte skylla någon för. känslor är en berg och dalbana och det är nog även du medveten om. och det här kunde mycket väl ha slutat som det gjorde även om sara inte varit med i bilden. och vem fan skulle du ha skyllt på då?

2010-12-22 @ 19:06:58
URL: http://timestheyarechanging.blogg.se/
Mattias Wahlberg

FAN va less jag blir på alla som lägger sig i !!

Det är inte Sara som har gjort något det är ja som är boven.... Så släng ingen skit på Sara, Jag tycker att ni som har några åsikter kan ta det med mig, 073-8069482.... Det var inte Sara som leta upp mig det var ja som leta upp henne.. och ja dumpa inte Johanna för att jag hitta Sara, dessa funderingar hade ja haft innan ja visste vem Sara var......... SÅ FÖR FAN GE ER ATT SKRIVA SKIT OM SARA, OM NI STÖR ER, GE FAN Å LÄS DÅ FÖRIHELVETE!!!!

2010-12-22 @ 19:57:55
Johanna

SLUTA jag blir galen!

Han vill inte ha mig och jag tänker gå vidare nu, precis som alla andra. Bebisen i magen kommer snart, och JAG tänker ta hand om den så gott jag kan. Det här blir bäst för oss alla inblandade...

2010-12-22 @ 21:39:39
A

Jag citerar bibeln:

Den som aldrig själv har syndat får kasta första stenen!

Jag antar att ingen kastar...



Sara! Gör det som känns rätt för DIG! Följ DITT hjärta!

Annars kan du få tröstäta bjällom bjällom hos mej <3

2010-12-28 @ 18:29:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0