here we go again .


Resultatet efter att jag spenderat tre timmar hos frisören. Blondt, friskt och långt hår. Ja jag önskar nästan att det var helt sant, men okej friends, så är inte fallet.

Fallet är som så att jag har förlorat det mesta av mitt hår. Efter en permanent (av mildaste grad) blev mina toppar knallgula och alldeles mossig i konsistensen. Det var bara att kapa skiten. Så nu har jag sådär kort hår så jag vill dö, IGEN. Jag är tillbaka på ruta ett. Med världens krull dessutom. Det är fan ett under om det lilla hår som återstår sitter kvar imorgon när jag vaknar. Men jag antar att detta är priset jag får betala för hur jag har hållt på. Blekningar och färgningar hit och dit. Flere gånger i veckan ibland. Balsam, hårinpackningar och hårborste, vad är det? Men nu har jag lärt mig en läxa. Jobbigt att jag alltid ska lära den svåra vägen bara.

Livet går vidare och det är bara att acceptera. Men jag älskar inte mig själv direkt...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0