Lars Winnerbäcks nya album.

Varför har de sköna akustiska gitarrerna tillsammans med det oskyldiga
piano-klinkandet bytts ut mot distade elgitarrer och typ... 80-tals synth?

VARFÖR VARFÖR VARFÖR

Förut kunde jag ligga i timmar, stirrandes upp i taket och lyssna på honom. Pianospelandet gjorde att det pirrade till i magen ibland och de akustiska gitarrerna fick mig verkligen att slappna av. Det var så fint, alla texter
berörde och allt var så självklart. Han var fan som en Gud i vissa lägen.

Jag har dock inte lyssnat tillräckligt länge för att säga om jag tycker att hans nya album är bra eller dåligt. Men nu måste jag anstränga mig för att höra vad han sjunger bakom elgitarrerna och allt synthspelande. Kanske måste jag ge det tid.

Men det känns liksom inte som förr.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0