Några hundringar rikare och på glatt humör

Frida och jag har gjort så himla fint i morfars lägenhet. Vi tvingade honom till och med att åka in till stan med oss och köpa nya örngott, ny lampskärm och matta.

Tillsammans med blomman och ljuslyktan han fick av oss ser det fan nästintill suveränt ut där nu. Och lunch i stan fick vi också, sjukt jävla gott.

500 kronor rikare blev jag tack vare min godhet, tror jag ska gå dit lite oftare.

Nu håller jag på att tvätta några secondhand-fynd, ska strax hänga upp dem på torkning. Älsklingen kommer snart hit också, min lilla postgubbe som jobbar och står i hela dagarna trots att han hatar att vara brevbärare.

Men mot kvällningen beger jag mig till vallvägen där mormor bor. Hon jobbar kväll, men jag ska åka dit och baka och dona tills hon kommer hem. Har även köpt nya fina "fikafat" till henne som vi kan fika på när hon kommer från jobbet.

Gud vad jag tycker om att jag tycker om att överraska folk, en liten kluring va!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0