Måndag eller Fredag whatever

Måndag igen hörde jag, och en ny vecka drar igång. Men det spelar inte längre någon roll för mig, jag har Fredag hela veckan känns det som.

Och nej, det är inte underbart.

Det är extremt påfrestande att sitta här hemma och klurar ut hur man ska få dagen att passera. Speciellt när jag och älsklingen har olika viljor. Jag vill ut ut ut och hitta på något medan han vill dra igång någon bra film, poppa popcorn och växa fast i soffan typ. Här snackar vi promblematiska, olösliga problem alltså.

Men i morse fick jag med mig honom ut i skogen för att leta lite svamp. Fast det enda jag fick med mig hem var tre kantareller.

3 KANTARELLER LIKSOM

Det är inte okej. Funderar på om jag ska ta med mig mamma eller mormor och leta reda på mer svamp imorgon. Men först ska jag försöka få denna dag att gå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0