Från svart till rost

Jag är inte längre svarthårig. Inte heller blond, rödtott, brunett eller någon annan vanlig färg. Efter två blonderingar och en färgning trodde jag dock att jag skulle uppnå min önskan om ganska brunt hår, men nehejdu.

Jag blev en rostfärgad jävel istället.

Jag har inte bestämt mig om jag ska ha det såhär eller inte, för det kan bli värre om jag färgar ännu en gång liksom. Men det svarta är iallafall borta och jag tror inte det kommer tillbaka på ett tag. Men rostfärgad känns så... rostigt?

Idag har mormor och jag varit ute i skogen i tre timmar och plockat svamp.

"PLOCKAT SVAMP"

Vi hittade faktiskt inte en jävla kantarelljävel alls. Så man kan säga att vi tog en tre timmars promenad i skogen. För det var så det var, vi bara gick och gick och gick och fikade och gick. Ska nog inte hitta mer svamp i år verkar det som.

Nu har jag kommit hem och vet inte hur kvällen ser ut. En promenad med mamma och mys framför teven efteråt kanske. Tända ljus och... ja så får det fasiken bli.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0