Nitton år, arbetslös, instängd och mest av allt sugen på att flytta

Min födelsedag blev mycket mysig och bra, fick många fina presenter. Mitt rum är så överfyllt av flytta-hemifrån-saker att jag på allvar måste flytta snart. Fick även böcker, lite nagellack, sängkläder, pengar, presentkort, escada parfym av älsklingen, världens skönaste solsäng, ett helt dussin servis och massor av saker till min framtida lägenhet. Men jag känner mig inte ett dugg äldre. Antar att det kommer med åren.

Just nu är jag bara så sugen på att flytta att det inte existerar något annat. Mamma förstår mig, vilket känns skönt, men pengarna rullar inte in bara för det. Men jag ska banne mig flytta så snart som möjligt ändå, så är det bara och alla andra får säga vad dom vill. Om jag inte klarar mig får jag väl flytta hem.

Imorgon ska jag jobba, sen ska jag helhjärtat börja planera inför en flytt. Jobb fixar sig nog förr eller senare om man söker. Man känner ju en viss press nu när man skrivit in sig hos arbetsförmedlingen...

JAG. SKA. OCH. MÅSTE. FLYTTA. HEMIFRÅN. SÅ. SNART. SOM. MÖJLIGT. ALLTSÅ. SLUT. HEJDÅ.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0