Tankar om allt

Idag har det varit en dag då jag har tänkt en hel del.
På tråkiga saker. På roliga saker. På mystiska saker. På allt.
Men jag kommer inte framtill något vettigt, vad händer?
Jag blir bara mer och mer förvirrad varenda gång jag blundar.
Varenda gång jag tänker på hur vi människor faktiskt beter oss...

Det verkar finnas en egenskap hos oss som gör oss till två-mänskliga.
Dubbelt. En förmåga att vi kan leva ett bra dubbeliv, det funkar liksom.
Det man inte vet, det lider man inte av. Det man kan sköta snyggt, är bra.
Jag förstår liksom inte varför vi ska vara sådana. Varför inte bara vara nöjd?
Jag syftar ej på något/någon speciell... Fast nu sitter jag här och ljuger.
Alla borde nog tänka till,
tänka på vad ärlighet är. Och vad är rätt och fel?
Det kanske funkar att spela fel ett tag, men tillslut blir det game over.
Sanningen kommer fram. Ett facit om hur det borde vara, och man förlorar.
Ju mer jag tänker, desto mer osäker blir jag. Finns det någon ärlighet?
Jag säger inte att jag är ärlig, nej fan heller. Men är det så här det ska vara?
Att man ska behöva bli sårad gång på gång för att man söker efter något ärligt.
Jag vet exakt varför jag tänker såhär. Och ja, jag vet hur allt kommer sig.
Spänning. Osäkerhet. Svaghet. Dåligt självinsikt. Och vart fan är medkänslan?
Just nu känns det som att jag ligger efter i alla punkter. Jag är en häxa...

Huh, slut på äckligt jobbiga och konstiga tankar. Jag vill nog inte tänka så.
Men det finns faktiskt saker man bör tänka 5 gånger på innan man agerar.
Den biten skippar tyvärr jag. Jag agerar, och SEN tänker jag 5 gånger!

Till dagen... Den har varit snuskigt lång och rätt jobbig. Men now its over.
Jag sprang in på Åhléns innan jag tog den fullproppade bussen hemåt igen.
Köpte hårfärg, parfym och en recept-bok! Jag är helt tagen av min insats.
Sen åkte jag till iggesund och simmade med Johanna och Lisa, helnajs.
Så nu är jag så pass trött att jag kan somna om ungefär exakt 3 sekunder!
Men det finns ett MEN här också. Jag nyser och snorar som fan. Nej snälla?

Ja så nu blir det till att simma några dagar i veckan med Johanna.
Och till att gymma blir det. Och bra matvanor. 563:e gånger gillt.


Kommentarer
Anonym

Du har väldigt bra och många tankar sara :D

du borde ta o bli poet lr nått!

2008-10-02 @ 00:02:15
Anonym

O det var filip som skrev det dära (A)

2008-10-02 @ 00:03:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0