Slutkörd

Jag känner mig bra nog slutkörd nu kan jag lova.
Det märks att jag har varit ledig i några veckor.
Och nu när jobbet kört igång så blir man helt slut.
Även cykelturerna som blir 1,6 mil varje dag tar hårt.
Men jag klagar inte det minsta, jag tycker allt går skitbra!

Igår på lunchen satt jag och tänkte "gud vad skönt med helg".
Så kommer Bibbi och frågar om jag kan jobba i helgen också.
Hela långa. Men vem tackar nej till extra jobb och bättre lön?
Inte jag iallafall, och speciellt inte då jag älskar det där stället.
Mitt första jobb. Inte ett sommarjobb och utan Kommunens 47,50 kr/h.
Roligt, hoppas på mer!

Inatt sov jag, Carolin och Johanna hos Emilia. Mysigt värre.
Fast en arg granne och störningsjouren knackade på 2 gånger.
Men vi var dock oskyldiga och var inte alls som en elefantflock!
Vilka "roliga" grannar det finns, dom borde inte bo i lägenheter.
Tack för en rolig kväll med bil, godis, fika vid sjön och fotografering.
I tantkläder of course.

Nu när jag är helt slutkörd ska jag passa på att städa mitt rum.
Det brukar pigga upp, sen så blir det mysigare att lägga sig ikväll.
Jag kommer förmodligen att somna klockan 20:00, seeeeeeeenast.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0