Mitt jobb

Jag trivs som fisken i vattnet där, helt underbart.
Tänk er en urgammal Hälsingegård i Forsa.
Ett café, en handelsbod och guidade gårdsturer.
Geten Elvis, kaninen, grisarna, hönsen, katterna.
Djur som går fritt och liksom gör allt så mysigt.
Att få ta hand om turister och sälja souvernirer i boden.
Ja, det är nog det allra bästa. Och det luktar så gott där.
Men även att fylla på i matsalen, duka av och torka är kul.
Till och med var det ganska roligt att skala 100 potatisar!
Underbart ställe med sjukt trevlig personal, bra nog najs.
Och all skit man faktiskt har tid att sitta och prata om, det du.

Men nu lider jag av lite panik, klockan är ganska så mycket.
Jag har körlektion klockan 08:00 imorgon, inte så omtyckt.
Och jag har inte gjort någon matlåda, hur ska jag hinna?
Det får nog bli yoghurt imorgon, och lite goan frukt kanske.

Även att jag idag tog jag ett stort steg in i vuxenvärlden!


En suddig bild från handelsboden där jag myser om dagarna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0