Framtiden

Vilken underbar dag jag har haft med min tjejer!
Och vad skönt att Johanna har körkort, vuxet liksom.
Det är ungefär det vi har pratat om idag, framtiden.

Allt i från planer vi har denna vecka, till olika mål i livet.
Emilia ska till Stockholm, typ nästa år sticker hon.
Johanna kommer att hamna i Göteborg eller Norge.
Carolin gifter sig säkert med Martin och lever Svenssonliv.
Och jag... Jag har kommit på hur jag säkert kommer att leva.

Jag kommer nog att bo kvar i Hudiksvall, möjligtvis en flytt uppåt i landet.
Absolut ingen lägenhet. Nej jag kommer att bo på landet. Mycket skog.
Jag kommer att föredra en god bok (Emilias roliga ord) framför en fest.
Mina favoritskor förblir ett par fina gummistövlar, perfekt i terrängen!
Jag kommer att vara uppe med tuppen, koka kaffe och läsa tidningen.
Undra om jag kommer att gilla trädgårdar? Isåfall har jag jord under naglarna.
Allt jag handlar är noga ekonomiskt uttänkt, rea och second hand = paradiset.
Och kring jul när alla mina vänner går ut sitter jag och njuter på julottan.

That's it.
Jag känner på mig att jag inte kommer att bli någon storstads/karriärkvinna.
Eftersom jag ofta brukar liknas vid en ung pensionär så är det inte så troligt liksom.
Det är kul endå att tänka framåt och planera, nästan bättre än att tänka bakåt.
Undra om det är värt att skriva ner sina olika planer? Vore fett kul att se sen.
Haha, jag kommer ihåg när jag och Micke ritade ut våran lägenhet på ett papper.
Gud vilka planer vi hade. Vi skulle köpa stuga och allt. Vad allt förändras med tiden.
Men mamma har sparat dom ritningarna, dom ska jag fan leta fram nått tag!
Jag tror nästan att jag ska skriva ner lite tankar jag har nu med, och läsa om nått år.

Men nu ska jag sova, imorgon inleder jag min första av fem jobbarveckor.
Hoppas att det blir kul, jag har förhoppningar på det iallafall. Typiskt mig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0