Bakning

Jag kom på en sak såhär klockan 01:30 denna natt.
Jag kan mitt första recpept i huvudet! Det är fan stort.
Eller åtminstånde ett tecken på att jag snart fyller hela 18 år.
En jävligt god och enkel paj, du kan nästan bestämma allt innehåll.

Du behöver:
5 dl vetemjöl
3 dl socker
Frukt/bär/whatever
Margarin eller smör
En pajform och en osthyvel

Do like this:
Lägg frukten eller vad du nu ville i pajformen.
(Om det är äpplen kan du strö lite kanel över)

Blanda sen mjölet och sockret i en liten skål bredvid.
Sen häller du ut allt mjöl och socker över frukten i formen.
Nu ska du ta fram margarinet och använda en bra osthyvel.
Hyvla massa tunna margarin-skivor som du täcker formen med.
När du är klar ska det se ut som ett täcke med ja, ostskivor typ.
In i ugnen på 200 grader i ungefär 25 minuter (olika för varje ugn)

Nu kan jag somna gott när jag fått bevisa att jag faktiskt kan baka.
Imorgon ska jag testa att göra pajen med bananer. Kan bli äckligt ja!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0